Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://borzadm.cg.gov.ua/old
back

Глава Уряду: Реформа освіти – це створення якісної системи від дошкілля до вищої ланки

10 квітня 2019

Мета запровадженої в Україні реформи освіти – у розбудові єдиної системи якісних освітніх послуг від дитячого садочка до вищої школи. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Координаційної ради з питань впровадження реформ у сфері освіти. Чернігівську область на нараді представляла заступник голови облдержадміністрації Наталія Романова.
Ключовою темою засідання Ради став розвиток професійно-технічної освіти. Наразі в Україні підготовку професійних кадрів здійснюють 745 ПТУ (на Чернігівщині — 15). І цей показник знижується – з різних причин, включаючи недостатнє фінансування, застарілість оснащення та значний розрив навчальних програм із реальними потребами сучасного технологічного виробництва. В результаті дефіцит саме робочих кадрів стає дедалі відчутнішим для зростаючої української промисловості.
Виходячи з цього, розвиток професійно-технічної освіти став пріоритетом Уряду в рамках комплексної реформи освіти. Так, за останні два роки по всій країні створені 100 навчально-практичних центрів, у тому числі 10 — у Чернігівській області, з 6 галузевих спрямувань і 17 професій. Загальний обсяг бюджетного фінансування на оснащення центрів та оновлення навчальних програм склав близько 200 мільйонів гривень.
За словами Глави Уряду, «Нова українська школа», реформа профтехосвіти та вищої освіти: це не «косметичний ремонт», а капітальна перебудова, важливий інвестиційний проект. Причому на рівні дошкільної освіти та середньої освіти реформи вже відчутні. За останні роки – завдяки бюджетній підтримці та фінансовій децентралізації втричі скорочено чергу до дитячих садочків. Мережа дошкільних закладів зростає ледь не щомісяця по всій країні. Кількість оновлених шкіл, в тому числі обладнаних за вимогами нового освітнього простору, так само зростає. Вже зараз в Україні працюють 778 опорних шкіл (на Чернігівщині — 37 опорних шкіл та 20 філій), які надають якісно новий рівень освітніх послуг.
Проте далеко не завжди одночасно зі зведенням багатоповерхівок або й цілих житлових масивів будуються об’єкти соціального призначення. Тому Володимир Гройсман доручив Міністерствам економічного розвитку й торгівлі та регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства проаналізувати ефективність забудови українських міст та районних центрів та визначити, чи достатньо там дитячих садочків, шкіл та інших об’єктів соціальної інфраструктури.
Прем’єр-міністр нагадав, що політика Уряду – повністю ліквідувати чергу до дитячих садочків до 2020 року. Забезпечити доступ до якісної середньої освіти – в одну зміну і в якісних умовах. І так само до 2020 року буде вирішене питання інвестування в оновлення шкіл та закладів професійно-технічної освіти – в тому числі в контексті зростання зарплат майстрів, які допомагають учням оволодіти найбільш затребуваними професіями.
— Ринок праці говорить: нам потрібні кваліфіковані кадри! І забезпечити цю потребу — наше завдання, на всіх рівнях влади, — наголосив Прем’єр-міністр України.
За словами Глави Уряду, до процесу реформи освіти активно долучається і місцева влада. При цьому на місцях повинні думати не лише про те, як оптимально щось закрити чи скоротити, а й куди вкласти кошти так, щоб вони максимально спрацювали на розвиток регіону.
— Завдяки реформі децентралізації обсяги місцевих бюджетів сягнуть 270 мільярдів гривень. І цей інструмент децентралізації має стати у нагоді формуванню якісного середовища – в тому числі в освіті. Ми маємо створити якісно нову систему в Україні – від дошкілля до вищої освіти, – сказав Володимир Гройсман.

За повідомленням Департаменту інформації та комунікацій
з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України